My Account
0,00 zł
Föreskrifter för butiker
Dessa villkor anger de allmänna villkoren, reglerna och sättet för försäljning som utförs av PATON Europe Sp. z o.o.o., med sitt säte i Rzeszów, via onlinebutiken https://paton.uk (nedan kallad “Onlinebutiken”) och anger villkoren för tillhandahållande av gratis elektroniska tjänster av PATON Europe Sp. z o.o.o., med sitt säte i Rzeszów.
§ 1. Definitioner
Arbetsdagar – avser arbetsdagar från måndag till fredag, exklusive allmänna helgdagar.
Leverans – innebär en faktisk handling som består i leverans av de Produkter som specificeras i beställningen till Kunden av Säljaren genom Leverantören.
Leverantör – avser ett kurirföretag med vilket Säljaren samarbetar vid leverans av Produkterna.
Lösenord – avser en alfabetisk, digital eller annan sekvens av tecken som valts av Kunden under Registreringen i Onlinebutiken och som används för att säkra åtkomst till Kundens Konto i Onlinebutiken.
Kund – avser en juridisk person med vilken en tjänst kan tillhandahållas på elektronisk väg eller ett Försäljningsavtal kan ingås i enlighet med bestämmelserna i Föreskrifterna och lagen.
Konsument – betyder en fysisk person som utför en juridisk transaktion med entreprenören som inte är direkt relaterad till deras kommersiella eller yrkesmässiga verksamhet.
Kundkonto – betyder en separat panel för varje kund, aktiverad av säljaren till förmån för kunden efter att kunden har registrerat sig och undertecknat ett avtal om att tillhandahålla underhållstjänsten för kundkontot.
Entreprenör – avser en fysisk person, en juridisk person eller en organisatorisk enhet som inte är en juridisk person, till vilken lagen ger juridisk kapacitet, som bedriver en kommersiell eller yrkesmässig verksamhet i eget namn och som utför en juridisk transaktion som är direkt relaterad till dess kommersiella eller yrkesmässiga verksamhet.
Föreskrifter – avser dessa föreskrifter.
Registrering – innebär en faktisk handling som är nödvändig för att Kunden ska kunna använda alla funktioner i Internetbutiken och som utförs på det sätt som anges i Reglerna.
Säljare – betyder PATON Europe Sp. z o.o.o. med säte i Rzeszów (35-105), Przemysłowa 14, VAT EU: PL8133751525, REGON: 367842571, registrerat i registret över entreprenörer som hålls av XII Commercial Section of the National Register of Courts of the Rzeszów District Court, Rzeszów Regional Court, National Register of Courts under nummer KRS 0000687755, med ett aktiekapital på 5 000 PLN; e-post: sale@patonwelders.com, är också ägare till Internetbutiken.
Webbplats för butik – avser de webbplatser där Säljaren driver en Internetbutik under domännamnet https://patonwelders.com/.
Varor – avser en produkt som erbjuds av Säljaren via Butikssidan och som kan vara föremål för ett Försäljningsavtal.
Varaktigt medium – avser ett material eller medium som möjliggör lagring av information som är personligt adresserad till Kunden eller Säljaren på ett sådant sätt att det möjliggör åtkomst till informationen i framtiden under en tidsperiod som är lämplig för informationens syften och möjliggör oförändrad reproduktion av den lagrade informationen.
Försäljningsavtal – avser ett försäljningsavtal som ingås mellan kunden och säljaren på distans enligt de villkor som anges i föreskrifterna.
§ 2 Allmänna bestämmelser och användning av Onlinebutiken
Alla rättigheter till Onlinebutiken, inklusive upphovsrätt, immateriella rättigheter till dess namn, Internetutrymme, Onlinebutikens webbplats och prover, formulär, logotyper, fotografier på Onlinebutikens webbplats tillhör dess lagliga ägare och deras användning får endast utföras på det sätt som anges och i enlighet med lagen.
Säljaren ska sträva efter att säkerställa att användningen av Onlinebutiken är möjlig för Internetanvändare som använder alla populära webbläsare, operativsystem, enhetstyper och Internetanslutningstyper. De tekniska minimikraven för att använda butikens webbplats är en webbläsarversion på minst Internet Explorer 11 eller Chrome 39 eller FireFox 34 eller Opera 26 eller Safari 5 eller högre, en internetanslutning med Javascript aktiverat, godkännande av cookies och en bandbredd på minst 256 kbit/s. Butikens webbplats är optimerad för en minsta skärmupplösning på 1024×768 pixlar.
Säljaren implementerar mekanismen för “cookie”-filer som lagras av Säljarens server på hårddisken i Kundens slutenhet när Kunden använder Butikens webbplats. Användningen av cookies syftar till att butikswebbplatsen ska fungera korrekt på kundens slutenheter. Denna mekanism förstör inte Kundens slutenhet och orsakar inte konfigurationsändringar i Kundens slutenheter eller den programvara som är installerad på dem. Varje Kund kan avaktivera “cookies”-mekanismen i slutenhetens webbläsare. Säljaren noterar dock att inaktivering av cookies kan orsaka svårigheter eller förhindra användningen av butikswebbplatsen. Detaljerade regler om användningen av cookies finns i sekretesspolicyn.
För att göra en beställning i Onlinebutiken via Butikssidan eller via e-post och för att använda de tjänster som finns tillgängliga på Butikssidorna måste Kunden ha ett aktivt e-postkonto.
För att göra en beställning i Onlinebutiken via telefon måste Kunden ha ett aktivt telefonnummer och ett aktivt e-postkonto.
Det är förbjudet för kunden att tillhandahålla olagligt innehåll och att använda onlinebutiken, onlinebutikens webbplats eller de kostnadsfria tjänster som tillhandahålls av säljaren i strid med lag, anständighet eller tredje parts personliga rättigheter.
Säljaren förklarar att Internet-nätverkets offentliga karaktär och användningen av elektroniskt tillhandahållna tjänster kan vara förknippade med risken att obehöriga personer erhåller och ändrar kunddata, därför måste kunderna genomföra lämpliga tekniska åtgärder för att minimera de ovannämnda riskerna. I synnerhet måste de tillämpa antivirus- och identitetsskyddsprogram när de använder Internet. Säljaren kommer aldrig att be kunden om ett lösenord av något slag.
Det är inte tillåtet att använda Internetbutikens egenskaper och funktioner för att bedriva Kundens verksamhet i strid med Säljarens intressen.
3 § Registrering
För att Kunden skall kunna skapa ett Konto är Kunden skyldig att kostnadsfritt registrera sig.
Registrering krävs inte för att göra beställningar i Internetbutiken.
För att registrera sig måste Kunden fylla i det registreringsformulär som tillhandahålls av Säljaren på Butikens webbplats och skicka det ifyllda registreringsformuläret elektroniskt till Säljaren genom att välja lämplig funktion på registreringsformuläret. Under registreringsprocessen anger kunden ett individuellt lösenord.
När Kunden fyller i registreringsformuläret har Kunden möjlighet att läsa Reglerna och acceptera deras innehåll genom att kryssa i lämplig ruta på formuläret.
Under registreringsprocessen kan Kunden frivilligt samtycka till behandling av sina personuppgifter för marknadsföringsändamål (ta emot nyhetsbrev, kampanjerbjudanden) genom att kryssa i lämplig ruta på registreringsformuläret. I detta fall måste Säljaren tydligt informera Kunden om syftet med att samla in Kundens personuppgifter, samt den kända Säljaren eller avsedda mottagare av sådana uppgifter.
Kundens samtycke till behandling av personuppgifter för marknadsföringsändamål är inte villkorat av möjligheten att ingå ett avtal med Säljaren för tillhandahållande av kontoförvaltningstjänsten på elektronisk väg. Kunden kan när som helst återkalla sitt samtycke genom att skicka en lämplig förklaring till Säljaren. Förklaringen kan till exempel skickas via e-post till Säljarens adress.
Efter att ha skickat det ifyllda registreringsformuläret får Kunden omedelbart en bekräftelse på registreringen från Säljaren via e-post till den e-postadress som anges i registreringsformuläret. Vid denna tidpunkt ingås ett avtal om tillhandahållande av underhållstjänsten för kundkontot på elektronisk väg, och kunden har möjlighet att komma åt kundkontot och göra ändringar i de uppgifter som tillhandahålls under registreringsprocessen.
4 § Beställningar
Informationen på butikswebbplatsen utgör inte ett erbjudande från säljaren i den mening som avses i civillagen, utan inbjuder endast kunder att lämna ett erbjudande om att ingå ett försäljningsavtal.
Kunden kan göra en beställning i internetbutiken 24 timmar om dygnet, 7 dagar i veckan via butikens webbplats eller via e-post.
Kunden kan göra en beställning i Internetbutiken per telefon under de tider och dagar som anges på Butikens webbplats.
Kunden som gör en beställning via butikswebbplatsen slutför beställningen genom att välja de varor som är av intresse. Varorna läggs till i beställningen genom att välja kommandot “Lägg till i korgen” under de specifika Varor som erbjuds på Butikswebbplatsen. Efter att ha slutfört hela beställningen och angett leveransmetod och betalningsmetod “i korgen” måste kunden göra beställningen genom att skicka beställningsformuläret till säljaren genom att välja knappen “Gör beställning med betalningsskyldighet” på butikens webbplats. Alltid innan beställningen skickas till säljaren informeras kunden om det totala priset för de produkter och den leverans som valts, samt alla extra kostnader som han är skyldig att bära i samband med försäljningsavtalet.
Kunden som gör en beställning per telefon måste använda det telefonnummer som tillhandahålls av Säljaren på Butikens webbplats. Kunden gör en beställning per telefon genom att informera Säljaren om namnet på den Vara de vill ha bland Varorna på Butikens webbplats och den mängd Varor de vill beställa. Sedan, efter att ha slutfört hela beställningen, definierar Kunden leveransmetod och adress och betalningsmetod, och anger också sin e-postadress eller postadress för att bekräfta beställningen efter eget gottfinnande. Varje gång Kunden gör en beställning per telefon kommer Säljaren att informera Kunden om det totala priset för de valda Varorna och den totala kostnaden för den valda Leveransmetoden, samt alla extra kostnader som han/hon är skyldig att ådra sig i samband med Försäljningsavtalet.
Efter att Kunden har gjort sin beställning per telefon ska Säljaren till den e-postadress eller postadress som Kunden har angett, på ett varaktigt medium, skicka information som innehåller en bekräftelse av villkoren i Försäljningsavtalet. I synnerhet ska bekräftelsen innehålla information om egenskaperna hos de Varor som är föremål för Försäljningsavtalet, priset, leveranskostnaden och alla andra kostnader som Kunden är skyldig att ådra sig i samband med Försäljningsavtalet.
Kunden som gör en beställning via e-post ska skicka sin beställning till den e-postadress som Säljaren tillhandahåller på Butikens webbplats. I meddelandet som skickas till säljaren måste kunden särskilt ange namn, färg och kvantitet på produkterna bland de som erbjuds på butikswebbplatsen och kontaktuppgifter.
Efter att säljaren på elektronisk väg har mottagit det meddelande från kunden som nämns i artikel 4, avsnitt 7, ska säljaren skicka ett returmeddelande till kunden via elektronisk post med registreringsuppgifterna, priset på de valda produkterna och de möjliga betalningssätten och leveransmetoden med deras kostnad, samt information om eventuella ytterligare betalningar som kunden är skyldig att göra enligt försäljningsavtalet. Meddelandet ska också innehålla information riktad till Kunden om att Kundens undertecknande av Försäljningsavtalet via elektronisk post ger upphov till en skyldighet att betala för de beställda Varorna. På grundval av den information som tillhandahålls av Säljaren kan Kunden göra en beställning genom att skicka ett elektroniskt meddelande till Säljaren med angivande av vald betalningsmetod och leveransmetod.
Genom att lägga en beställning erbjuder Kunden Säljaren att ingå ett avtal om försäljning av de Varor som är föremål för beställningen.
När beställningen har gjorts skickar Säljaren en bekräftelse på att beställningen har gjorts till den e-postadress som Kunden har angett.
Därefter, efter bekräftelse av beställningen, skickar Säljaren information till den e-postadress som Kunden har angett om att beställningen har accepterats för behandling. Meddelandet om godkännande av beställningen för behandling är Säljarens förklaring om godkännande av det erbjudande som nämns i §4 punkt 9 ovan och, efter mottagande av Kunden, ingås ett Försäljningsavtal.
Vid ingåendet av Försäljningsavtalet bekräftar Säljaren sina villkor för Kunden genom att skicka dem på ett varaktigt medium till Kundens e-postadress eller skriftligen till den adress som Kunden har angett under registrerings- eller beställningsprocessen.
5 § Betalningar
Priserna bredvid en viss vara på butikswebbplatsen är bruttopriser och innehåller inte information om leveranskostnader och andra kostnader som kunden måste bära i samband med försäljningsavtalet, om vilka kunden kommer att informeras när han väljer leveransmetod och lägger en beställning.
Kunden kan välja följande betalningssätt för de beställda Produkterna:
banköverföring till Säljarens bankkonto (i detta fall påbörjas fullgörandet av beställningen efter att Säljaren har skickat Kunden en bekräftelse på att beställningen har accepterats och pengarna har satts in på Säljarens bankkonto);
PayPal (Europa) S.à r.l. & Cie, S.C.A. som drivs av PayPal (Europe) S.à r.l. & Cie, S.C.A. och med säte i Luxemburg (i detta fall påbörjas utförandet av beställningen efter att Säljaren har skickat bekräftelsen på att beställningen accepteras till Kunden och Säljaren har fått information från PayPal om den betalning som Kunden har gjort);
Om Kunden har valt förskottsbetalningsmetoden måste Kunden betala för beställningen inom 7 arbetsdagar med det belopp som följer av det ingångna försäljningsavtalet.
Om Kunden inte betalar inom den period som anges i §5.3 i Reglerna, ska Säljaren fastställa en ytterligare period för Kunden att betala och ska informera Kunden om detta på ett varaktigt medium. Informationen om tilläggsfristen för betalning skall även innehålla information om att Säljaren skall häva Köpeavtalet om tilläggsfristen löper ut utan verkan. I händelse av att den andra betalningsperioden löper ut utan verkan skall Säljaren skicka ett meddelande till Kunden om hävning av avtalet i enlighet med artikel 491 i civillagen på ett varaktigt medium.
6 § Leverans
Säljaren skall utföra leveransen på Storbritanniens territorium.
Säljaren är skyldig att leverera de varor som omfattas av försäljningsavtalet fria från defekter.
Säljaren publicerar information på Butikens webbplats om antalet arbetsdagar som krävs för leverans och orderbehandling.
Den leverans- och orderhanteringstid som anges på Butikens webbplats ska räknas som Arbetsdagar i enlighet med § 5.2 i Reglerna.
De beställda Produkterna levereras till Kunden via Leverantören på den adress som anges i beställningsformuläret.
På dagen för leverans av Produkterna till Kunden skickar Leverantören information som bekräftar leverans av försändelsen till Kundens e-postadress.
Kunden är skyldig att inspektera den levererade försändelsen i tid och på det sätt som accepteras för försändelser av en viss typ. Vid fel eller skada på försändelsen har Beställaren rätt att begära att Leverantörens medarbetare skriver en lämplig rapport.
Säljaren skall, i enlighet med Kundens begäran, till den levererade försändelsen bifoga ett kvitto eller en momsfaktura som täcker Varorna.
Om Kunden inte är närvarande på den adress som Kunden angett som leveransadress vid beställningstillfället, ska Leverantörens medarbetare lämna en påminnelse eller försöka kontakta Kunden per telefon för att komma överens om ett datum då Kunden är närvarande. Om de beställda Produkterna returneras av Leverantören till Onlinebutiken, kommer Säljaren att kontakta Kunden via e-post eller telefon för att återupprätta datum och kostnad för Leverans med Kunden.
§ 7. Garanti
Säljaren garanterar att Produkterna levereras fria från fysiska och juridiska defekter. Säljaren ska vara ansvarig gentemot Kunden om Varorna är fysiskt eller juridiskt defekta (garanti).
Om Varorna är defekta skall Kunden
Om Säljaren inte omedelbart och utan onödig olägenhet för Kunden ersätter de defekta Varorna med felfria Varor eller avhjälper defekten, kan Säljaren göra en förklaring om prisavdrag eller hävning av Försäljningsavtalet.
Denna begränsning gäller inte om Varorna redan har ersatts eller reparerats av Säljaren eller om Säljaren inte har fullgjort sin skyldighet att ersätta Varorna med felfria Varor eller att avhjälpa felen. Kunden kan kräva att Varan ersätts med en felfri vara i stället för att avhjälpa felet på det sätt som Säljaren föreslagit, eller kan kräva att felet avhjälps i stället för att Varan ersätts, om det inte är omöjligt att få Varan att överensstämma med avtalet på det sätt som Kunden valt eller om det skulle medföra orimliga kostnader jämfört med det sätt som Säljaren föreslagit. Vid bedömning av orimliga kostnader skall hänsyn tas till Varans värde utan fel, det konstaterade felets art och betydelse samt den olägenhet som Kunden skulle ha drabbats av genom något annat sätt att fullgöra avtalet.
Begäran om utbyte av defekta Varor mot icke-defekta Varor eller rättelse av fel. Säljaren är skyldig att ersätta defekta Varor med icke-defekta Varor eller att åtgärda felet inom rimlig tid utan att orsaka onödig olägenhet för Kunden.
Säljaren får vägra att tillmötesgå Kundens begäran om det är omöjligt att säkerställa fullgörandet av Försäljningsavtalet för defekta Varor på det sätt som Kunden valt eller om detta skulle medföra orimliga kostnader jämfört med andra möjliga sätt att säkerställa fullgörandet av Försäljningsavtalet. Kostnaderna för reparation eller utbyte skall bäras av Säljaren.
Kunden är vid utövande av sin garantirätt skyldig att leverera den felaktiga produkten till Säljarens adress. Om kunden är en konsument skall säljaren stå för leveranskostnaderna.
Säljaren är ansvarig för garantin om ett fysiskt fel upptäcks inom två år från dagen för leverans av Varorna till Kunden. För krav på avhjälpande av fel eller felfritt utbyte av Varan löper ettårsperioden ut, dock inte före utgången av den period som anges i första meningen. Under denna period får Kunden säga upp Försäljningsavtalet eller göra en anmälan om prisavdrag på grund av ett fel i Varorna. Om Kunden begär att Varorna ska bytas ut mot felfria Varor eller att defekterna ska avhjälpas, börjar perioden för uppsägning av Försäljningsavtalet eller för anmälan om prisavdrag att löpa vid tidpunkten för den ineffektiva utgången av perioden för utbyte av Varorna eller avhjälpande av defekterna.
Alla krav som hänför sig till Varorna eller fullgörandet av Försäljningsavtalet kan skickas av Kunden skriftligen till Säljarens adress.
Säljaren ska besvara ett klagomål som gäller Varorna eller fullgörandet av Försäljningsavtalet och som Kunden har lämnat in inom 14 dagar från dagen för begäran som innehåller klagomålet.
Kunden kan lämna in ett klagomål till Säljaren angående användningen av kostnadsfria tjänster som tillhandahålls av Säljaren i elektronisk form. Klagomålet kan lämnas in i elektronisk form och skickas till sale@patonwelders.com. I klagomålet måste Kunden inkludera en beskrivning av problemet. Säljaren ska omedelbart, men inte senare än 14 dagar, överväga klagomålet och ge Kunden ett svar.
Säljaren använder inte den tvistlösning utanför domstol som avses i lagen av den 23 september 2016 om tvistlösning utanför domstol i konsumenttvister.
§ 8. Garanti
De Varor som säljs av Säljaren kan omfattas av en garanti som utfärdats av tillverkaren eller distributören av Varorna.
När det gäller varor under garanti tillhandahålls alltid information om garantins existens och innehåll på butikens webbplats.
§ 9. Ångerrätt från försäljningsavtalet
En Kund som är Konsument och har ingått ett Försäljningsavtal får frånträda avtalet utan att ange någon anledning inom 14 dagar.
Ångerfristen för försäljningsavtalet börjar löpa från den tidpunkt då konsumenten tar emot varorna.
Konsumenten kan häva köpeavtalet genom att skicka en hävningsdeklaration till säljaren. Meddelandet kan lämnas t.ex. skriftligen till Säljarens adress eller per e-post till Säljarens adress. Förklaringen kan göras på ett formulär, ett exempel på vilket publiceras av säljaren på butikens webbplats på: Återkallelseformulär. För att uppfylla tidsfristen är det tillräckligt att skicka deklarationen före tidsfristen.
Konsumenten kan frånträda försäljningsavtalet genom att skicka en ångerförklaring till säljaren med hjälp av det formulär som finns tillgängligt på webbplatsen på adressen Elektroniskt ångerformulär. För att uppfylla tidsfristen är det tillräckligt att skicka deklarationen före tidsfristen. Säljaren kommer omedelbart att bekräfta till konsumenten mottagandet av formuläret som skickas via webbplatsen.
I händelse av tillbakadragande från försäljningsavtalet ska avtalet anses vara oavslutat.
Om konsumenten meddelar att han eller hon frånträder köpeavtalet innan han eller hon accepterar säljarens erbjudande, upphör erbjudandet att vara bindande.
Säljaren ska omedelbart, och senast 14 dagar efter mottagandet av konsumentens förklaring om frånträde av köpeavtalet, ersätta konsumenten för alla betalningar som konsumenten har gjort, inklusive kostnaderna för leverans av varorna till konsumenten. Säljaren får hålla inne återbetalningen av betalningar som mottagits från Konsumenten tills Varorna har returnerats eller tills Kunden har lämnat bevis på att Varorna har returnerats, beroende på vilken händelse som inträffade först.
Om konsumenten vid utövandet av ångerrätten väljer en annan metod än den billigaste vanliga leveransmetoden som erbjuds av säljaren för leverans av varorna, är säljaren inte skyldig att ersätta eventuella extra kostnader som konsumenten ådragit sig.
Konsumenten är skyldig att returnera varorna till säljaren omedelbart, men senast inom 14 dagar från den dag då försäljningsavtalet hävdes. För att uppfylla tidsfristen är det tillräckligt att returnera varorna till säljarens adress före tidsfristen.
I händelse av hävning ska Kunden, som är Konsument, endast bära de direkta kostnaderna för att returnera Varorna.
Om Varorna på grund av sin natur inte kan returneras på vanligt sätt per post, kommer Säljaren att informera Konsumenten på Butikens webbplats om kostnaderna för att returnera Varorna.
Konsumenten är ansvarig för eventuell minskning av Varornas värde till följd av användning av Varorna på ett annat sätt än vad som är nödvändigt för att fastställa deras natur, egenskaper och funktion.
Säljaren ska återbetala betalningen med samma betalningsmetod som konsumenten, såvida inte konsumenten uttryckligen samtycker till en annan återbetalningsmetod som inte medför några kostnader för konsumenten.
§ 10 Kostnadsfria tjänster
Säljaren tillhandahåller kostnadsfria tjänster till kunder på elektronisk väg:
Nyhetsbrev;
Underhåll av Kundens konto.
De tjänster som nämns ovan i avsnitt 1 i §10 tillhandahålls 24 timmar om dygnet, 7 dagar i veckan.
Säljaren förbehåller sig rätten att välja och ändra typ, former, tid och sätt för tillgång till de utvalda tjänsterna som anges ovan, vilket kommer att meddelas Kunderna i enlighet med ändringarna i föreskrifterna.
Tjänsten Nyhetsbrev är tillgänglig för alla Kunder som anger sin e-postadress med hjälp av det registreringsformulär som tillhandahålls av Säljaren på Butikens webbplats. Efter att ha skickat in det ifyllda registreringsformuläret kommer Kunden omedelbart att få en bekräftelse via e-post till den e-postadress som tillhandahålls av Säljaren i registreringsformuläret. Vid denna tidpunkt kommer ett avtal att ingås för tillhandahållande av nyhetsbrevstjänsten på elektronisk väg.
Under registreringsprocessen kan Kunden också kryssa i den relevanta rutan på registreringsformuläret för att prenumerera på nyhetsbrevstjänsten.
Tjänsten Nyhetsbrev består i att Säljaren skickar ett e-postmeddelande i elektroniskt format till e-postadressen med information om nya produkter eller tjänster som erbjuds av Säljaren. Nyhetsbrevet kommer att skickas till alla Kunder som registrerats av Säljaren.
Varje nyhetsbrev som skickas till kundernas uppgifter kommer i synnerhet att innehålla: information om avsändaren, ett ifyllt “ämnesfält” som anger innehållet i posten och information om möjligheten och hur man avregistrerar sig från den kostnadsfria nyhetsbrevstjänsten.
Kunden kan när som helst välja att inte ta emot nyhetsbrevet genom att avregistrera sig via en länk som finns i varje e-postmeddelande som skickas som en del av nyhetsbrevstjänsten eller genom att aktivera ett lämpligt fält i kundkontot.
Kundkontotjänsten är tillgänglig efter registrering i enlighet med de regler som beskrivs i bestämmelserna och består av tillhandahållandet av en kundspecifik panel på handlarens webbplats, som gör det möjligt för kunden att ändra de uppgifter som lämnats under registreringen och att övervaka status för beställningar och historiken för redan slutförda beställningar.
Kunden som utför registreringen kan begära att säljaren tar bort kundens konto från säljaren; i händelse av en begäran från säljaren om att ta bort kundens konto kan dock begäran tas bort inom 14 dagar efter begäran.
Säljaren har rätt att blockera åtkomst till kundkontot och kostnadsfria tjänster i händelse av att kunden agerar till nackdel för säljaren eller andra kunder, i händelse av att kunden bryter mot lagbestämmelser eller bestämmelserna i reglerna, samt i fall där blockering av åtkomst till kundkontot och kostnadsfria tjänster är motiverad av säkerhetsskäl – i synnerhet brott mot säkerheten på butikens webbplats av kunden eller andra hackningsaktiviteter. Blockering av åtkomst till kundens konto och kostnadsfria tjänster av ovannämnda skäl varar under den period som är nödvändig för att lösa det problem som låg till grund för blockeringen av åtkomst till kundens konto och kostnadsfria tjänster. Säljaren informerar Kunden om blockering av åtkomst till Kundkontot och kostnadsfria tjänster med elektroniska medel till den adress som Kunden angett i registreringsformuläret.
§ 11 Skydd av personuppgifter
Säljaren är administratör av de personuppgifter som Kunderna frivilligt tillhandahåller Säljaren i samband med registrering, placering av enstaka beställningar och tillhandahållande av elektroniska tjänster av Säljaren eller i andra fall som anges i Reglerna.
Säljaren behandlar kundernas personuppgifter för att fullgöra beställningar, tillhandahålla elektroniska tjänster av säljaren och för andra ändamål som anges i föreskrifterna och sekretesspolicyn. Uppgifterna behandlas endast på grundval av lagstadgade bestämmelser eller samtycke från Kunden i enlighet med gällande lagstadgade bestämmelser.
Kunden tillhandahåller frivilligt sina personuppgifter till Säljaren, förutsatt att underlåtenhet att tillhandahålla vissa uppgifter under registreringsprocessen gör det omöjligt att registrera och skapa ett kundkonto och, i händelse av beställning utan att registrera ett kundkonto, gör det omöjligt att realisera och uppfylla en kundorder.
Alla personer som har lämnat sina personuppgifter till Säljaren har rätt att få tillgång till dess innehåll, begära korrigering eller borttagning och begära avbrott i behandlingen av deras personuppgifter i de fall som föreskrivs i lag.
Säljaren ska skydda de personuppgifter som lämnats till honom och göra allt för att skydda dem mot obehörig åtkomst eller användning av obehöriga personer.
Säljaren skall lämna ut Kundens personuppgifter till Leverantören i den utsträckning det är nödvändigt för att genomföra Leveransen.
§ 12 Uppsägning av avtalet (gäller inte köpeavtal)
Både Kunden och Säljaren får säga upp avtalet om tillhandahållande av elektroniska tjänster när som helst och utan att ange skäl, med förbehåll för de rättigheter som den andra parten förvärvat före en sådan uppsägning av avtalet och enligt följande bestämmelser.
Kunden som har registrerat sig kommer att säga upp avtalet för det elektroniska tillhandahållandet av tjänster genom att skicka säljaren en lämplig viljeförklaring med hjälp av ett medel för fjärrkommunikation som gör det möjligt för säljaren att ta del av kundens viljeförklaring.
Säljaren ska säga upp avtalet om tillhandahållande av tjänster på elektronisk väg genom att skicka Kunden en lämplig viljeförklaring till den e-postadress som Kunden angav vid registreringen.
13 § Slutbestämmelser
Säljaren är ansvarig för underlåtenhet eller bristfällig uppfyllelse av avtalet, men i avtal med kunder som är företagare är säljaren endast ansvarig i händelse av avsiktlig skada och inom gränserna för den faktiska skada som drabbat kunden som är företagare.
Innehållet i dessa villkor kan sparas genom att skriva ut, spara på en bärare eller ladda ner från butikswebbplatsen när som helst.
I händelse av en tvist som härrör från det ingångna försäljningsavtalet ska parterna sträva efter att lösa frågan i godo. Tillämplig lag för att lösa tvister som uppstår till följd av dessa bestämmelser ska vara polsk lag.
Säljaren ska informera Kunden, som är en Konsument, om möjligheten att använda utomrättsliga metoder för att analysera klagomål och driva krav. Reglerna för tillgång till dessa förfaranden finns tillgängliga på kontoren eller på webbplatserna för organisationer som är behöriga att lösa tvister utanför domstol. Dessa organisationer kan i synnerhet vara konsumentombudsmän eller provinsiella inspektörer för handelstillsyn, över vilka en förteckning finns tillgänglig på webbplatsen för byrån för konkurrens och konsumentskydd.
Säljaren informerar om att en onlineplattform för lösning av tvister mellan konsumenter och företagare på unionsnivå (ODR-plattform) finns tillgänglig på http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
Säljaren förbehåller sig rätten att ändra dessa Villkor. Alla beställningar som accepterats av Säljaren före det datum då de nya bestämmelserna träder i kraft utförs på grundval av de bestämmelser som gäller vid den tidpunkt då beställningen görs av Kunden. Ändringar av bestämmelserna träder i kraft inom 7 dagar från det datum då de publiceras på butikens webbplats. 7 dagar före ikraftträdandet av de nya bestämmelserna kommer säljaren att informera kunden om ändringen av bestämmelserna genom att skicka ett e-postmeddelande med en länk till texten i de ändrade bestämmelserna. Om Kunden inte accepterar det nya innehållet i Reglerna är han skyldig att meddela Säljaren om detta, vilket kommer att leda till uppsägning av avtalet i enlighet med bestämmelserna i artikel 12 i Reglerna.
Reglementet träder i kraft den 02.02.2020.
PATON Europe Sp. z o. o.
ul. Kapitałowa 4
35-213 Rzeszów
NIP: 8133751525
REGON: 367842571
Precisa de ajuda? Entre em contato conosco:
Strona stworzona i obsługiwana przez: Agencja Marketingowa DIGITIX
Copyright 2024 © PATON Europe Sp. z o. o.
- Image
- SKU
- Rating
- Price
- Stock
- Availability
- Add to cart
- Description
- Content
- Weight
- Dimensions
- Additional information
Strona stworzona i obsługiwana przez: Agencja Marketingowa DIGITIX
Copyright 2024 © PATON Europe Sp. z o. o.