Mitt konto
0.00 zł
Tjänster
Patons avdelning för svetsutrustning inom E.O. Electrical Welding Institute. Paton garanterar att strömkällan fungerar korrekt om användaren följer villkoren för användning, lagring och transport.
Tillverkaren erbjuder garantier på 24, 36 och 60 månader för konsument- och företagsköp. Garantiperioden börjar på grundval av försäljningsdokumentet, dvs. kvittot eller momsfakturan, från det datum då apparaten säljs till slutanvändaren.
Om produkten är defekt, inte ser ut eller fungerar som beskrivet, har kunden rätt till kostnadsfri reparation, utbyte, prisavdrag eller återbetalning.
Garantin täcker endast skador som uppstår under garantiperioden och som orsakas av den sålda produkten eller av defekt tillverkningsteknik. Under den grundläggande garantiperioden åtar sig serviceteamet att utföra följande åtgärder för ägaren av utrustningen av märket PATON™:
Utföra diagnostik och fastställa orsaken till felet.
Felsöka och åtgärda identifierade fel.
Byta ut defekta komponenter.
Utföra slutkontroll av reparerad utrustning.
Reparera eller ersätta defekta komponenter.
Garantiperioden måste förlängas med serviceperioden.
Den reklamerade produkten ska returneras till försäljningsstället.
Förutsättningar för att reklamationen ska behandlas:
Förutsättningar för att reklamationen ska behandlas:
– Uppvisande av ett dokument som styrker köpet med försäljningsdatum (kvitto, momsfaktura).
– Uppvisa ett korrekt ifyllt garantikort och skicka det till service@patonwelders.com.
– Inlämning av dokument som är vederbörligen ifyllda i enlighet med informationen i bruksanvisningen.
Utrustningen omfattas inte av den grundläggande garantin:
– mekaniska skador som påverkar apparatens funktion (t.ex. deformationer från fall, slag eller skador på reglage och anslutningar);
– korrosionsskador som orsakat funktionsfel;
– skador orsakade av hög luftfuktighet som påverkat elektronik eller kraftkomponenter;
– skador från ansamling av ledande damm (t.ex. koldamm, metallspån);
– om obehörig reparation eller byte av elektroniska komponenter har utförts;
– skador från felaktigt installerade delar eller tillbehör, eller användning av olämpliga skyddsmedel.
Beroende på driftförhållandena rekommenderas att de interna komponenterna och enheterna rengörs med tryckluft en gång var sjätte månad för att förebygga defekter. Ta bort apparatens hölje i förväg. Rengör apparaten försiktigt och håll kompressorslangen på tillräckligt avstånd för att undvika skador på de elektriska komponenterna och anslutningarna i den mekaniska enheten.
Grundgarantin omfattar inte slitdelar i svetsutrustningen som utsätts för fysisk kontakt under drift.
Krav på följande komponenter ska göras senast två veckor efter försäljningsdatumet:
– på/av-brytare
– knappar för inställning av svetsparametrar
– kabelanslutningar och uttag
– kontrolluttag,
– strömkabel och strömkabelkontakt,
– bärhandtag, axelrem, bärväska, låda,
– elektrodhållare, jordanslutning, brännare, svetskablar och kopplingar.
Säljaren förbehåller sig rätten att neka garantibearbetning eller att fastställa startdatumet för garantiperioden (baserat på serienumret – månad och år för tillverkning) om något av följande gäller:
– garantikortet har förlorats av ägaren,
– garantikortet är felaktigt ifyllt eller har inte fyllts i av säljaren vid försäljningstillfället.
För svetsomriktare i Standard- och Pro-serien gäller 5 års grundgaranti, förutsatt att service utförs inom föreskriven tid av ett auktoriserat servicecenter. Den första servicen ska genomföras inom 24 månader från försäljningsdatumet.
Precisa de ajuda? Entre em contato conosco:
Copyright 2024 © PATON Europe Sp. z o. o.
- Image
- SKU
- Rating
- Price
- Stock
- Availability
- Add to cart
- Description
- Content
- Weight
- Dimensions
- Additional information
Copyright 2024 © PATON Europe Sp. z o. o.